Leżakowanie

Od czasu do czasu lubię zdrowo zaskoczyć swoich uczniów. Nie dziwi mnie więc, że podchodzą do mnie okazjonalnie na dyżurach i pytają “Co będziemy dzisiaj robić na angielskim?”. “Leżakować.” – zwykłam z przekorą odpowiadać, nie zdradzając moich planów.

Nie zdawałam sobie tylko sprawy, że to całe “leżakowanie” zapadnie im tak bardzo w pamięci. Raz puszczone w obieg, stało się moim sztandarowym powiedzonkiem. Do momentu, kiedy uczniowie z największą powagą stwierdzili “Trzymamy za słowo!”.

Trudno im było odmówić zajęć w pozycji horyzontalnej. Na jednej z kolejnych podwójnych lekcji (90 min.) odstawiliśmy ławki, a na środek sali wyłożyliśmy materace. Były koce i poduszki, głośne czytanie z polowaniem na past simple, latarki (zainspirowane grą “Vocabulary Detectives”), karty  z czasownikami nieregularnymi i inne propsy.

Wspólnie stworzyliśmy sobie przestrzeń sprzyjającą intensywnej nauce i zabawie. Bez krzeseł, bez podręczników. Wygodnie i efektywnie.

A w jakiej pozycji wy lubicie się najbardziej uczyć?

5mff-classrmmakeovers-archideaphoto-istock

Advertisements

2 thoughts on “Leżakowanie

  1. Ja lubię przy biurku. Bardzo bardzo! Moi uczniowie uwielbiają “swobodne 10 minut”, gdy mogą zająć dowolną pozycję w dowolnym miejscu sali. Próbowali najróżniejszych, aż każdy znalazł swoją ulubioną, do której wraca. Pracują bardzo intensywnie w tym czasie (sami decydują o ilości zadań, które wykonają).

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s