Wacky Woolies

Szalone irlandzkie owce (Wacky Woolies) pojawiły się w moim życiu po raz pierwszy w 2008 roku, kiedy wyemigrowałam na całe lato na szmaragdową wyspę. Muszę przyznać, że zarówno wyspa, jak i owce wzbudziły moją szczególną sympatię. Możliwe, że nawet większą niż reszta Wysp Brytyjskich. Ostatnie owce, z którymi miałam przyjemność spotkałam w lutym w drodze z Manchesteru do Blackpool. Spoglądając smutnym wzrokiem na autostradę, wywołały dyskusję o wyższości owiec brytyjskich nad irlandzkimi i odwrotnie. [Sorry Rob, British sheep are not as cute as Wacky Woolies.]

Tak sobie myślę, że nic nie dzieje się przez przypadek. Kiedy zaraz po wizycie w Blackpool zobaczyłam konkurs z “Pomysłami przy tablicy” nie mogłam odmówić sobie udziału. Pomysły na użycie kart z Wacky Woolies posypały się jak z automatu. Postawiłam na bardzo klasyczne, ale też jedne z moich ulubionych gier. Konkurencja była duża, więc tym bardziej cieszę się, że autorka bloga doceniła moją inwencję i nagrodziła mnie kompletem kart.

Znalezione obrazy dla zapytania wacky woolies

Poniżej zamieszczam opis przygotowanych na “Św. Patryka” gier. Jeśli nie macie dostępu do oryginalnych kart, owce można namalować z uczniami w trakcie zajęć.

Znalezione obrazy dla zapytania wacky woolies

I. Wacky Woolies Quadruplets (wersja dla 4-5 osób)

Cel: Zbierz wszystkie owce z danego zestawu.

 
Przygotowanie do gry:
1. Wymieszaj karty.
2. Połóż talie obrazkami do spodu.
3. Każdy z graczy pobiera z talii 4 karty.
 
Zasady:
1. Zbierz zestaw 4 kart zadając pytania “Have you got…?
np. Have you got a lucky heart? Have you got a shocked dimond?
2. Jeśli któryś z graczy posiada daną kartę odpowiada “Yes, I have” i przekazuje kartę osobie, która o nią prosi, dobierając jedną kartę z talii.
3. Jeśli żaden z graczy nie posiada danej karty, osoba pytająca pobiera jedną kartę z talii i zabawa toczy się dalej.
4. Kiedy gracz uzbiera zestaw 4 owiec (kier, karo, pik, trefl), wykłada go na stół i przstępuje do dalszej gry.
5. Wygrywa osoba, która uzbiera najwięcej pełnych zestawów owiec.
 
Słownictwo kluczowe:
– przymiotniki (nazwy owiec)
– kolory kart do gry (hearts ♥, diamonds ♦, spades ♠, clubs ♣)
 
Struktury kluczowe:
– Have you got…? Yes, I have./No, I haven’t.
 
II. Wacky Woolies Quadruplets (wersja dla całej klasy)
 
Cel: Odszukaj w klasie takie same owce.
 
Zasady:
1. Wylosuj jedną kartę z talii. Nie pokoazuj jej innym graczom.
2. Chodząc po klasie zadawaj pytania “Are you…?”
3. Jeśli pytana osoba odpowie “Yes, I am.” chwyć ją za rękę/ramię i poszukujcie wspólnie pozostałych członków swojej grupy.
4. Jeśli pytany uczeń odpowie “No, I’m not.” szukaj dalej.
 
Słownictwo kluczowe:
– przymiotniki (nazwy owiec)
 
Struktury kluczowe:
– Are you…? Yes, I am./No, I’m not.
 
III. Wacky Woolies Bingo (1 talia = wersja dla max. 12 osób)
 
Cel: Rozpznaję nazwy owiec.
 
Przygotowanie:
Po zapoznaniu uczniów z nazwami owiec, zakleić papierową taśmą ich nazwy.
 
Zasady:
1. Każdy z graczy wybiera sobie 4 karty i rozkłada je obrazkami do góry.
2. Nauczyciel wywołuje kolejno owce “Have you got…?”. Jeżeli dana owca znajduje się w zestawie, uczeń zakrywa kartę. 
3. Wygrywa osoba, która zakryje wszystkie karty jako pierwsza i krzyknie “Bingo”.
4. Po wygranej uczeń nazywa pełnymi zdaniami swoje karty “I have got…”
 
Słownictwo kluczowe:
– przymiotniki (nazwy owiec)
 
Struktury kluczowe:
– Have you got…? 
– I have got…
 
IV. Wacky Woolies Silent Bingo
 
Zasady jak wyżej. Z tą różnicą, że grupa w trakcie gry zachowuje całkowite milczenie. Osoba prowadząca pokazuje uczniom duże karty z nazwami owiec.
[Wersja silent świetnie sprawdzała się u mnie kiedy chciałam wyciszyć grupę.]
 
V. Wacky Woolies Tic-Tac-Toe (1 talia = wersja dla 8/16 graczy)
 
Cel: Zapisuję nazwy owiec.
 
Przygotowanie:
Przed grą nazwy owiec zakleić papierową taśmą.
Dla każdej pary lub grupy graczy przygotować dużą zalaminowaną planszę do kółka i krzyżyk oraz pisak suchościeralny.
 
Zasady:
1. Uczniowie rozkładają w każdym polu planszy jedną kartę.
2. Uczniowie na zamianę zapisują nazwy kart na planszy. Jeżeli nazwa została zapisana poprawnie można zająć pole. Jeżeli nazwa została zapisana z błędem gracz traci kolejkę.
3. Wygrywa gracz, który jako pierwszy zajmie 3 pola pionowo, poziomo lub na ukos.
 
Po zakończonej rundzie można wymazać planszę, ułożyć inne karty i zagrać ponownie. Gra dobrze sprawdza się kiedy dzieci grają w parach lub w dwóch drużynach po dwie osoby.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s