QRoke Vol. 2

Tym razem mam dla was kolejną “zakodowaną” propozycję na organizacę przerw w szkole, a przy okazji naukę języka obcego. Podczas walentynkowej edycji QRoke uczniowie zapisywali na tablicy propozycje swoich ulubionych hitów. W ten sposób zgromadziliśmy ponad kilkadziesiąd tytułów. Po wstępnej selekcji, przeprowadzonej przez dzieci z kółka, zakodowaliśmy wspólnie kilkanaście linków do najbardziej popularnych wśród uczniów Cieszkowianki piosenek.

Kody umieściliśmy na ścianie “tablicowej” w holu szkoły, która powstała w ramach projektu zmiany przestrzeni w “Szkole z Klasą 2.0”. Do tego, moje asy, wybrały kilka cytatów z różnymi strukturami gramatycznymi. Dzięki temu pojawił się element słuchania aktywnego. Uczniowie skanują przypadkowe kody, a słuchając piosenek odnajdują teksty z tablicy i zapisują przy nich tytuły i wykonawców.

W lutym oraz na początku tygodnia eksperymentowaliśmy z tabletem oraz bezprzewodowym głośnikiem. Niestety poziom hałasu na przerwie przewyższa moc nawet najlepszego sprzętu. W nowym wydaniu, zabawa ma więc formułę “silent disco”. Słuchając, dzieciaki korzystają ze szkolnych tabletów i słuchawek.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s